Lettertype aanpassen A+ A-
Klachtenprocedure

Als u niet tevreden bent

Iedere cliënt van Rosengaerde heeft het recht om een klacht in te dienen als de zorg of dienstverlening niet in orde is. Dit is bij de wet geregeld: Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).

 

Heeft u een klacht? Laat het ons gerust weten, want mogelijk kunnen we onze kwaliteit van de zorg- en dienstverlening verbeteren. In de klachtenregeling kunt u lezen hoe dat in zijn werk gaat. We adviseren om uw klacht eerst met een betrokken medewerker te bespreken. Komt u er samen niet uit, of bent u niet tevreden over de oplossing? Dan kunt u terecht bij onze klachtenfunctionaris Marieke Postema. Als u uw klacht aan haar kenbaar wilt maken, dan kunt u dit formulier invullen en verzenden. Wilt u telefonisch contact? Dan kunt u bellen naar ons algemene nummer 0529 – 431 541 en vragen naar Marieke Postema, zij helpt u graag verder.

 

Mocht uw klacht gaan over artikel 41 BOPZ, dan zal deze worden behandeld door onze externe klachtencommissie. BOPZ (per 1 januari 2020 wordt dit de Wet zorg en dwang) is de afkorting van Bijzondere opneming in psychiatrische ziekenhuizen. In deze wet staat wanneer dwang mag en wat de rechten zijn. De externe klachtencommissie is onafhankelijk en werkt regionaal onder de naam ‘Klachtencommissie zorg Zwolle’.

 

Wanneer u uw klacht wil indienen bij de externe klachtencommissie, kunt u dit formulier invullen en verzenden. Liever rechtstreeks contact? U bereikt de externe klachtencommissie via 038 – 339 42 91 of via info@klachtenciezorgzwolle.nl

Het laatste nieuws
Rosengaerde neemt deel aan project ‘Onbegrepen gedrag’
Rosengaerde slaat de handen ineen met Driezorg, Het Baken, Zonnehuisgroep IJssel-Vecht, IJsselheem en Noorderboog voorLees meer...