Lettertype aanpassen A+ A-
Klachtenprocedure

Als u niet tevreden bent

Iedere cliënt van Rosengaerde heeft het recht om een klacht in te dienen als de zorg of dienstverlening niet in orde is. Dit is bij de wet geregeld: Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).

 

Heeft u een klacht? Laat het ons gerust weten, want mogelijk kunnen we onze kwaliteit van de zorg- en dienstverlening verbeteren. In de klachtenregeling kunt u lezen hoe dat in zijn werk gaat. We adviseren om uw klacht eerst met een betrokken medewerker te bespreken. Komt u er samen niet uit, of bent u niet tevreden over de oplossing? Dan kunt u terecht bij één van onze klachtenfunctionarissen.
Wilt u uw klacht kenbaar maken bij ons interne klachtenfunctionarissen, kunt u dit formulier invullen en verzenden.

 

Mocht uw klacht gaan over artikel 41 BOPZ, dan zal deze worden behandeld door onze externe klachtencommissie . BOPZ is de afkorting van Bijzondere opneming in psychiatrische ziekenhuizen. In deze wet staat wanneer dwang mag en wat de rechten zijn.
De externe klachtencommissie is onafhankelijk en werkt regionaal onder de naam ‘Klachtencommissie zorg Zwolle’.

 

Wanneer u uw klacht wil indienen bij de externe klachtencommissie, kunt u dit formulier invullen en verzenden.

 

Wilt u telefonisch contact met onze interne klachtenfunctionarissen? Dan kunt u bellen naar ons algemene nummer en vragen naar Marieke Postema of Dania Veltmaat, zij helpen u graag verder.

 

Het laatste nieuws
Rosengaerde doet mee aan Proef Dalfsen
Rosengaerde doet mee aan Proef Dalfsen. We zetten onze deuren aan de Pastoriestraat 1 inLees meer...